"/""" Caro's Kaartjes: Dove of Hope

Pagina's

6 november 2020

Dove of Hope

Stampin' Up! Dove of Hope kerstkaart, matchbox en notitieboekje / notebook - Artisan Design Team 2020
Dear International readers, if you'd like to read this post in English, please check 
the Stampin' Up!® Facebookpage d.d. 5 november 2020. 
You'll find the English translation there
Or you can use the google translation button in the upper right corner.  
Note: Measurements are only available on my blog.

Hallo!

Als lid van het Artisan Design Team heb ik de eer om af en toe iets leuks te mogen maken voor op de Stampin' Up!® Facebook pagina. Dit vind ik altijd erg leuk om te doen en ik probeer er dan ook echt iets leuks van te maken. 




Deze keer ben ik aan de slag gegaan met de stempelset Dove of Hope met de bijbehorende stansen (155158). Hiermee heb ik 2 projecten en een kaart gemaakt.

Om de puurheid van de duiven te accentueren heb ik voor neutrale kleuren gekozen. Als ik aan de slag ga met mijn kerstprojecten, hou ik ervan om wat luxere producten te gebruiken, zoals de Champagne folie vellen  (144748) en het mooie glanzend lint (152463).


Stampin' Up! Dove of Hope - Artisan Design Team 2020 - kerstkaart - christmas card


Wist je, dat je met de vleugels van de Duif met detail stansen (153526) perfecte Engelenvleugels kunt maken?

Voor deze kaart heb ik de dichte vleugel uit vellum (106584) gestanst en de gedetailleerde vleugels uit Champagne folie vellen  (144748) .

Wanneer je de vleugels hetzelfde stanst, kom je bij 1 vleugel aan de verkeerde kant van je papier uit. Je kunt dit oplossen, door 1 vleugel aan de verkeerde kant van het papier te stansen en dit dan om te draaien. Gebruik je vouwbeen om de onregelmatigheden weg te werken. 

Met een glue dot kun je de vleugels aan elkaar plakken op 1 punt. Je kunt de glue dot verdoezelemanen door er straks een strikje van lint overheen te plakken.

De volgorde van de vleugels, zoals ik ze heb geplakt is als volgt: 1 dichte vleugel in whisper white, 1 gedetailleerde vleugel in Champagne folie en 1 dichte vleugel in vellum.


Stampin' Up! Dove of Hope - Artisan Design Team 2020 - matchbox met waxinelichtjes - Caro's Kaartjes

De Engelenvleugels zijn ook leuk als versiering op een doosje. 
Voor deze matchbox gebruikte ik hetzelfde concept als voor de kaart. 

Artisans worden ook geïnspireerd door andere Stampin' Up!® demonstrators. 
De inspiratie voor dit doosje komt van mijn Duitsel collega Daniela Gundlach - Danielas Stempelwelt. Ik hou van haar stijl, waarbij ze veel gebruik maakt van neutrale kleuren.


Stampin' Up! Dove of Hope - Artisan Design Team 2020 - matchbox met theelichtjes - Caro's Kaartjes

In deze matchbox passen 6 theelichtjes en een bijpassende kaart.
In plaats van de theelichtjes kun je er eventueel ook chocolaatjes in kwijt of een cadeaukaart.
De tekst "Klein kerstwensje" komt uit de stempelset Winterwensen (154913).

Match box maten in cms

De maatvoering van deze box komt van Daniela. 
Ik mocht deze met jullie delen.
Dank je wel Daniela!

Doosje
16.5 x 12 cm
Ril rondom op 2 cm 

Omslag
12,8 x 22 cm
Ril op 8.2 - 10.4 - 18.6 - 20.8 cm


Stampin' Up! Dove of Hope - Artisan Design Team 2020 - kerst notitieboekje / christmas note book - Caro's Kaartjes

Het allereerste project, dat ik met de Dove of Hope stempelset (153406) maakte, is dit notitieboekje.

In dit boekje kun je je kerstwensenlijstjes maken of je favoriete kerst recepten verzamelen.
Maar ik denk, dat ik er een dankbaarheid boekje van ga maken, met daarin affirmaties die ik graag gebruik.

De duiven zijn allemaal gekleurd met een piepklein beetje Glansverf champagne (147044). Ik gebruikte een aquarelpenseel (151298 - set van 3) om de glansverf aan te brengen. Helaas komt de mooi glans van de verf niet goed over op de foto's. Dat is jammer, want het geeft de duiven zulke mooie sprankelende veren.

Stampin' Up! Dove of Hope - Artisan Design Team 2020 - kerst notitieboekje / christmas note book - Caro's Kaartjes


Aan de binnenkant heb ik een notitieblokje van Ikea gebruikt met een bijpassende pen (ook van Ikea). 
Ik maakte een accordion pocket aan de zijkant om 2 labels in kwijt te kunnen. 

Op de labels heb ik tabjes gemaakt met de Essential Tag Punch (153607).

Het mooien glanzende lint (152463 houdt de pen op zijn plaats en sluit dit notitieboekje.
Maak 2 gaatjes aan de zijkanten op de plek waar de pen moet komen, rijg het lint erdoor en maak een knoop aan de achterkant. Gebruik het overgebleven lint om dit notitieboekje te sluiten.


Notitieboekje - maten 


Kaft: 22 x 17 cm (8.3/4" x 6.3/4")
Ril beide zijden op 10 cm / score both sides at 4".


Om de kaft wat steviger te maken, gebruikte ik het witte karton wat bij het design papier meegeleverd wordt. Ik beplakte dit karton aan beide zijden met Sahara Sand kaartkarton. Je zou hiervoor evt. ook leuk design papier kunnen gebruiken.

Het design papier, dat ik voor dit project heb gebruikt is het Classic Christmas Designpapier (155969). 
Dit papier is perfect om leuke kerstprojecten mee te maken!

Dit waren de projecten. Dank voor het lezen van deze blogpost. Ik hoop dat je het leuk vindt.

Nog een hele fijne knutseldag gewenst!

Tot Stempels!

Creatieve groet,



Caroline - Artisan Design Team 2020


   



Bestelinformatie:

  • WINKEL ONLINE bij Caro's Kaartjes - klik {HIER} om meteen te shoppen.
  • HOST CODE - bestel je via de webwinkel en gebruik je de hostcode JJMXVR97, dan ontvang je volgende maand een leuke verrassing via de post. Bestel je voor €200 of meer gebruik dan de host code niet en bestel gratis Stampin' Up!® producten via de Stampin' Rewards.
  • AANSCHAF STARTERSPAKKET: kies voor €175 aan Stampin' Up!® producten uit de actuele catalogi en/of lopende speciale aanbiedingen. Je betaalt €129. Hiermee heb je een korting van €46 te pakken. Interesse? Klik {HIER} om meteen jouw pakket te bestellen.
  • AANBIEDINGEN: check de koopjes in de webwinkel en bespaar tot wel 70%. OP=OP! Deze koopjes zijn ook via de mail te bestellen. Klik {hier} om alle koopjes te bekijken
  • BESTELLEN VIA E-MAIL is mogelijk viacarooskaartjes@hotmail.nl

2 opmerkingen:

kaneeltje zei

Wat zijn je projecten prachtig!

Eveline zei

Mooi!

Misschien vindt je deze blogposts ook leuk om te bekijken: