"/""" Caro's Kaartjes: Scrap!

Pagina's

16 oktober 2015

Scrap!

Caro's Kaartjes, www.carooskaartjes.blogspot.com, carooskaartjes@hotmail.nl

Het is helaas alweer even geleden dat ik een blogpost heb geschreven. Dit komt omdat ik aan een flinke nasleep van een niet uitgeziekte griep bezig ben. Hopelijk komt er snel een eind aan, want ik ben er nu wel zo'n beetje klaar mee. Les wel geleerd, want volgende keer ga ik echt eerst uitzieken!
Zo zie je maar weer.

Onder het ziek zijn kon ik het natuurlijk niet nalaten om ook over leuke creatieve dingen na te denken. Al langer wil ik heel graag weer wat meer scrappen, maar op de 1 of andere manier komt het er maar steeds niet van. Daar moest ik dus een oplossing voor verzinnen, want het scrappen is juist zo leuk te combineren met Project Life. 

Voor mensen die niet weten wat scrappen of Project Life is, zal ik het in het kort proberen uit te leggen. Het is allebei een manier van het verwerken van foto's om tot een leuke album vol mooie persoonlijke herinneringen te komen. Bij scrappen maak je gebruik van leuke design papiertjes en allerhanden versieringen om een gezellige pagina te maken die bij je foto of foto's past. Deze pagina noemen we een layout. Je bewaart deze layouts in hoezen die je in een speciaal ringalbum kunt binden. Voor het ringalbum heb je ook nog andere hoezen waarbij je vakjes hebt waar je foto's in kunt doen. Een beetje zoals die flipboekjes die je ook wel ziet, maar dan maak je met meerdere foto's 1 pagina en kun je de vakjes ook vullen met leuke bijpassende kaartjes, bonnetjes etc. Zo kun je je album personaliseren door je eigen handschrift te gebruiken en alle kleine elementen van de gelegenheid waar je foto's over gaan toe te voegen.



En zo was het idee ontstaan om naast mijn stempelclub, die 1 keer per maand wordt gehouden, ook een scrapclub te starten. Gisteravond was de eerste. Hiervoor had ik een leuke layout gemaakt en naar aanleiding van deze layout mocht iedereen zijn eigen ding ervan maken. De workshoppers mochten uit een grote bak met designpapier leuk papier bij elkaar zoeken en hun eigen creativiteit op de layout loslaten. Je kunt wel zien dat er ervaren scrappers waren gisteren. Ondanks dat de layouts nog niet helemaal af zijn ziet het er toch al super uit!


Naast de Scrapclub ging de Stampin' Club ook lekker met de projecten aan de gang. We hebben 2 leuke kerstcreaties gemaakt, waarbij we verschillende techniekjes hebben gedaan deze keer. Zo hebben de workshoppers kennisgemaakt met het leuke goedje Crystal Effects en zijn we aan het shadow stampen geslagen. 

Al met al was het weer een hele gezellige avond.
Lijkt het jou ook leuk om eens aan te schuiven?
De volgende workshopavond voor beide clubs is op 26 november a.s. om 20.00 uur in Wateringen.
Je kunt dus OF meedoen aan de Stampin' Club en kaartjes maken OF lekker een avondje komen scrappen en een leuke layout maken.  Kosten zijn 6 euro p.p.
Opgeven kan via: carooskaartjes@hotmail.nl

Vandaag ga ik ook weer bestellen, dus mocht je mee willen liften op de bestelling van dit weekend dan kun je je bestelling tot vanavond 19.00 uur doorgeven. Daarna zal ik alle mails beantwoorden, want ik ga straks eerst even gezellig met mijn zoon shoppen voor een nieuwe winterjas. Die kun je nu wel weer gebruiken!

Tot Stempels!

Photobucket

Geen opmerkingen:

Misschien vindt je deze blogposts ook leuk om te bekijken: