"/""" Caro's Kaartjes: Laughter friends & adventures - My Digital Studio

Pagina's

7 november 2013

Laughter friends & adventures - My Digital Studio



Ooit in een ver verleden ben ik eens begonnen met scrappen. 
Daar is het allemaal mee begonnen.
Ik had een tijdschrift in de supermarkt gezien, de allereerste Creatief met Foto's, en dat vond ik zo leuk, dat wilde ik ook!
Binnen no time had ik het scrapbooken ontdekt. 
Enige nadeel vond ik altijd dat mijn hele tafel heel de week bezaaid lag met mijn troep, omdat ik de layout dan nog net even niet af vond. Uren kon ik dan bezig zijn om de laatste hand eraan te leggen, zodat het helemaal naar mijn zin was.

Maar nu heb ik het scrappen opnieuw ontdekt. En wel digitaal!
Wat is dit leuk om te doen zeg!!!
Deze 2 dubbele layout heb ik gisteravond nog even gemaakt in My Digital Studio.
De basis layout was al aanwezig, dus ik hoefde alleen de foto's in de dropbox (voorgeprogrammeerde plaats voor de foto) te slepen en klaar! Om sommige foto's heb ik een mat geplaatst. Dat gaat ook heel eenvoudig met 1 klik op de knop. Je kunt deze zo breed maken als je zelf wilt. En je kunt er ook nog een schaduw achter plaatsen. Hierna heb ik een achtergrond gekozen uit het designerpapier dat ik in My Digital Studio heb. Deze komt uit de serie Number One designer series paper. Dit papier heb ik op 60% opacity (kleurdichtheid) gezet, omdat het iets te donker was naar mijn smaak. Met de opacity kun je wat meer transparantie toevoegen.
De tekstjes good times en great day komen uit de digitale stempelset Moments Ago, die afgelopen week gratis te downloaden was (nu helaas niet meer). Deze wilde ik natuurlijk meteen even uitproberen.
De teksten laugther, friends en adventure komen uit de digitale stempelset Thoughtful overlays.
Het ampersand heb ik er zelf met tekst bij gevoegd, even als "bij 't Geertje".
De tekststempels zijn eenvoudig in andere kleuren te zetten door op de knop change color in My Digital Studio te klikken. Je kunt zelfs met de knop match color een kleur uit je foto kiezen, zodat alles mooi matcht.
Dat heb ik ook gedaan. de kleurtjes blauw en paarsroze komen uit het jurkje van Gio's vriendinnetje en de gele letters komen uit de letters op Gio's t'shirt, net als het grijs van de banner.
Verder heb ik nog wat rhinestone embellishments toegevoegd. De grootte hiervan kun je ook heel gemakkelijk aanpassen.
Kortom er is een heleboel mogelijk in My Digital Studio en er valt ook nog heel veel te ontdekken.
Ik vind het helemaal leuk dat ik het scrappen weer een beetje opnieuw aan het ontdekken ben in een moderner jasje.

Deze week is het My Digital Studio week bij Stampin' Up!
Vandaag hebben ze bijvoorbeeld ook weer een leuke actie en is de Autumn Traditions kit verkrijgbaar in de online shop voor 50% korting.


bestelnummer 127600
Super leuk voor al je herfst layouts.

Wist je trouwens dat er een proefversie van My Digital Studio is, zodat je het 30 dagen kunt uitproberen? Deze kun je {hier} vinden en downloaden.

Hier is nog een leuke video waarin veel tips & tricks worden geshowd voor gebruikers van My Digital Studio.




Zo en dan ga ik nu snel verder, want ik heb een heleboel te doen vandaag.
Onder andere mijn huis opruimen, een party voorbereiden, alles klaar zetten voor de workshop van vanavond en als ik nog tijd heb...beginnen aan de 100 swaps voor de Stampin' Up! conventie in Manchester over 2 weekjes. Genoeg te doen dus.

Tot Stempels!!

Photobucket

4 opmerkingen:

Eveline zei

Leuke dubbele layout Caro. Ik vind het ook steeds leuker worden.
Eveline.

Monique Kools zei

Leuk Caroline. En succes met je to-do lijstje :-)

Miranda V zei

Digitaal is het ook leuk inderdaad en het geeft een stuk minder troep. ;-) En het heeft veel voordelen boven gewoon scrappen, zoals de grootte en de kleuren eindeloos aanpassen en de andere opties die je al noemt. (Nu lijkt het net of ik ook digitaal scrap - niet dus haha) Heel leuk geheel is het geworden!

Marjan zei

Ze zien er superleuk uit en ja, ik snap de voordelen heel goed! Ik ben een Photoshopper, dus ben wel een beetje bekend met de voordelen van digitaal werken.
Ik zie trouwens dat je een Lo maakte over 't Geertje, daar woon ik vlakbij! :)

Misschien vindt je deze blogposts ook leuk om te bekijken: