"/""" Caro's Kaartjes: DAISY beterschapskaart

Pagina's

15 juni 2019

DAISY beterschapskaart

https://carooskaartjes.blogspot.com/ | carooskaartjes@hotmail.nl


Hallo!

Gezellig dat je langs komt op mijn blog.

Vandaag doe ik mee met maar liefst 2 challenges.


Bij deze kleuren challenge is het de bedoeling om een creatie te maken met de kleuren Pineapple Punch (knalgeel), Granny Apple Green (appeltjesgroen) en Night of Navy (donker blauw) erin verwerkt.



Ik moest er wel even over nadenken, maar toen ik de sketch van Freshly Made Sketches zag wist ik het! En ging ik meteen aan de slag.

Nu had ik een beterschapskaartje nodig, dus dat werd het.
Hieronder zal ik beschrijven hoe ik deze kaart heb gemaakt.



Hoe maak ik een gesponste achtergrond met meerdere kleuren? 


De achtergrond heb ik gesponst in de kleuren van de Global Design Project challenge.
Zijn deze kleuren niet geweldig zo bij elkaar? Ze knallen lekker de kaart af. Ik hou er wel van.

Verdeel je werkvlak in gedachte in net zoveel delen als je kleuren wilt gebruiken.
Ik ben begonnen met de gele kleur. Je begint namelijk altijd met de lichtste kleur.

Als je gaat sponsen moet je erop letten, dat je nooit meteen je spons op het papier zet. Je begint met sponsen vanaf je kladpapier en werkt dan vanaf je kladpapier je goede papier op in kleine draaibewegingen. 

Als het deel van die kleur naar je zin is, ga je door met de tweede kleur. 
Ook hier begin je weer vanaf je kladpapier met sponsen en je vult het deel op je werkblad voor die kleur. In mijn geval het groen. 

Begin nooit meteen in de vorige kleur (bij mij geel) te sponsen, maar op een wit gedeelte. Zo kun je het groen zacht in het geel laten overlopen. 

Tot slot het laatste deel. Dit gaat op precies dezelfde wijze.
Als je klaar bent kun je nog met een schoon sponsje alle kleuroverlopen 'blenden' zoals dat heet, om een nog mooier verloop te krijgen.



Hoe maak je die leuke spettertjes op een gesponste achtergrond? 


Op de gesponste achtergrond, heb ik wat waterspettertjes aangebracht, door met mijn aquapainter tegen mijn vinger aan te tikken. Let er dan wel even op, dat je aquapainter gevuld is, anders tik je je suf (ik spreek helaas uit ervaring!).

Wil je wat grotere waterdruppels? Knijp dan even een paar keer in je aquapainter, zodat het kwastje goed gevuld is met water en tik dan tegen je vinger of laat een druppel op je papier vallen waar je deze ongeveer wilt hebben.




Hoe maak je de Daisy bloem?


De bloem heb ik gemaakt met de Daisy Punch en zijn nieuwe zusje, de Medium Daisy Punch.
Ik heb van beide ongeveer 5-6 bloemen uitgeponst en deze op elkaar geplakt.

De geponste Medium Daisy bloemen heb ik niet allemaal in 1 keer op elkaar geplakt, maar in 2 delen. Eerst heb ik 1 deel op een post it geplakt en dit nog eens met de 1" circle pons uitgeponst.
En daarna heb ik hetzelfde met het andere deel van de bloemen nog eens gedaan.
Misschien denk je zonde! Maar zo ontstaat dat leuke binnenkantje, waardoor de bloem nog meer tot leven komt.

De bloemblaadjes heb ik voorzichtig met mijn vouwbeen omgekruld. Dit kun je het beste doen, voordat je ze op elkaar gaat plakken. Het op elkaar plakken gaat het makkelijkst met mini glue dots.

Voor het gele hartje van de bloem heb ik een 1/2" circle uitgeponst en deze met de rilpen van de Take your Pick tool op een prikmat bewerkt, zodat hij opgebold wordt. Je gaat met je rilpen vanuit het midden rondjes draaien naar buiten en dan bolt langzaam je papier op. It's a kind of magic.

Met een mini dimensional (3-d blokje) kun je het bloemhart voorzichtig in het midden van de bloem plakken.

De blaadjes heb ik geponst met de Leaf punch. Ik heb ook een vellum variant toegevoegd ter variatie.

Eerst heb ik de bloem op mijn kaart geplakt met een mini glue dot en daarna heb ik alle blaadjes eronder geplakt. Ook hiervoor heb ik weer mini glue dots gebruikt. Super handig!
Waar zouden we zijn zonder gluedots? Ik weet het niet, maar wat ik wel weet, is dat ze het knutselleven een heel stuk makkelijker maken.

Tot slot heb ik nog een leuke beterschaps tekst gestempeld en met wit geëmbosst om een stuk donderblauw karton (night of navy uiteraard). Deze heb ik met de classic label uitgeponst, zodat ze mooi strak allemaal even groot zijn.

Als allerlaatste heb ik nog een paar plakdiamantjes (rhinestones) toegevoegd om het geheel echt helemaal af te maken.

Het was een leuk om eens de sponstechniek uit te proberen en zo een achtergrondje te maken.

https://carooskaartjes.blogspot.com/ | carooskaartjes@hotmail.nl


Ik hoop dat je het een leuk kaartje vindt geworden. Reacties zijn welkom!

Dit weekend ga ik zelf weer bestellen bij Stampin' Up!®. 
Wil jij ook graag Stampin' Up!® materialen bestellen? 
Laat het me dan gerust even weten en mail jouw bestelling door via carooskaartjes@hotmail.nl.

Morgen is er geen blogpost, dan hou ik even een kleine pauze.
Maandag ben ik er weer met een Makkelijke Maandag creatie. 
Ik hoop je dan weer op mijn blog te mogen begroeten.

Geniet van je weekend.

Tot Stempels!




Gebruikte Stampin' Up! materialen: 





Stampin' Up!® producten zijn verkrijgbaar via Caro's Kaartjes


Wil je een bestelling plaatsen?
Dat kan 24/7 in de Stampin' Up!® webwinkel



Klik op het winkelmandje om naar de Stampin' Up!® webwinkel te gaan.
Maak een gratis account aan om meteen te kunnen shoppen.

Betaling mogelijk met een creditcard  

Vergeet niet om de hostess code te gebruiken als je af gaat rekenen. 😉




Liever via de mail bestellen? Dat kan natuurlijk ook.


Stuur een mailtje met je bestelling naar carooskaartjes@hotmail.nl,
dan maak ik het graag voor je in orde.

Wanneer je een bestelling mailt, zou ik je willen vragen om 
de bestelnummers, naam product en je adres in de mail te vermelden.
Dit maakt het voor mij makkelijker om jou te helpen.

Betaling is mogelijk via bankoverschrijving, Tikkie of betaalverzoek.

Wil je meer weten over de bestelwijze? Klik dan {hier}.

9 opmerkingen:

alma.heijenk@gmail.com zei

oh, wow, werkelijk een prachtig kaartje, zelf plak ik altijd maar 2 daisys op elkaar.... maar de bloem die jij hebt gemaakt is erg mooi!!
achtergrond is ook prachtig met dit kleurverloop. spons zelf nooit na met een schoon sponsje,bedankt voor de tip.
groetjes alma

Gerda zei

Ohhhh...Wat een schitterend kaartje. Dat kleuren zo mooi overvloeien vind ik echt geweldig. Zal de zieke blij mee zijn!

Liefs, Gerda

kaneeltje zei

Prachtig je achtergrond! En supertrots dat je weer zo heerlijk knutselt!

Cheryll Miller zei

Wow, this background is stunning, such seamless blending of the colours Caroline. And the flower is also just gorgeous! Oh yes, I really like this card!! xx

Jacquie Southas zei

The inked panel is stunning and your flower is so realistic! Thanks for sharing with us at Freshly Made Sketches this week!

StampinCronelia zei

Prachtige kaart!

Cheryll Miller zei

Oh I am so glad your project was chosen for the colour challenge at Global Design Project Caroline. It is a truly stunning card! Congratulations! xx

Jen Timko zei

Simply spectacular! The colored panel is gorgeous and that flower is such a wow. So glad you joined us this week at FMS!

Marsha Knatcal zei

WOW! Love the fresh, clean look of this gorgeous card! I'm still stumped on how you got that flower to look so real. The center looks glossy, which really makes it pop.

Misschien vindt je deze blogposts ook leuk om te bekijken: