"/""" Caro's Kaartjes: In the Spotlight - Beautiful Day met Brusho

Pagina's

31 januari 2018

In the Spotlight - Beautiful Day met Brusho


Vandaag weer eens een In the Spotlight berichtje. Dat is al veel te lang geleden.
Afgelopen zondag ben ik namelijk aan het experimenteren geweest met een heel leuk goedje, genaamd Brusho. 


Brusho is een soort poeder waar heel veel pigment in zit. Wanneer dit in aanraking komt met water zal de kleur zich verspreiden. Je kunt hiermee ontzettend leuke en mooie effecten creëren. 

Het leuke van dit spul vind ik, dat het er heel artistiekerig uitziet, zonder dat je een kunstenaar hoeft te zijn. Ideaal voor mensen, die net als ik, niet zo handig zijn met kliedertechnieken.

Brusho wordt geleverd in kleine witte potjes die goed zijn afgesloten. Om betere controle te kunnen bewaren over het verdelen van de poeder heb ik in de deksel 3 kleine gaatjes geprikt, zodat ik een strooifunctie in het potje heb. Hiermee voorkom ik dat ik in één keer een hele bubs Brusho uit mijn potje kieper. 

www.carooskaartjes.blogspot.com

Ik ben mijn avontuur begonnen door de vlinder met wit embossingpoeder te embossen op een stuk aquarelpapier. Wanneer je met Brusho gaat werken, is aquarelpapier echt aan te raden!

Het vlak rondom de vlinder heb ik met een waterbrush (kan ook met water en een kwastje) nat gemaakt.

En toen was het tijd voor de magic touch...dat was best spannend!

Hier en daar in de buurt van de vlinder, heb ik wat blauw en rood Brusho poeder gestrooid. Niet al te veel, want je hebt echt maar een klein beetje nodig voor een kleur explosie.

Ik vond het echt een WOW effect! 

Het rood en het paars gaat door het water ook door elkaar lopen en dan komt er een mooie paarse kleur tevoorschijn.

In de vlinder heb ik de kleur met mijn waterpen nog een beetje begeleid, want ik wilde wel wat verschil tussen de binnenkant van de vlinder en daaromheen. 

Wanneer je met deze techniek bezig gaat is het handig om baby lotion doekjes in de buurt te hebben en misschien ook wel een stuk keukenrol. 

Ik had helaas geen babydoekjes in huis, maar ik had nog wel wat W5 schoonmaakdoekjes in huis, dus die heb ik er uit nood maar bijgepakt. Nou, ik kon ze goed gebruiken!
Met zo'n doekje heb ik hier en daar nog wat gedept om wat overtollige zaken weg te halen.

Eén advies: ga dit niet doen als je nog moet werken, want je hebt geen garantie dat je vingers schoon blijven! Ik zat helemaal onder en was blij dat ik mijn haar nog moest wassen. Haren wassen is top als je de inkt niet van je vingers afkrijgt na het stempelen.

www.carooskaartjes.blogspot.com

Ik had er schik in, dus door met het 2e kaartje. Vooraf had ik al wat aquarelpapier gesneden en vlinders geëmbosst, dus ik kon meteen lekker doorgaan.

Deze keer heb ik het iets anders aangepakt. Ik heb namelijk eerst een klein beetje Brusho poeder in de kleuren blauw en geel op een paar plaatsen in en bij de vlinder gestrooid. 
Voor de magic touch heb ik deze keer een Stampin' Spritzer gebruikt. 
Hiermee heb ik voorzichtig wat water op het aquarel papier gesprayd op de plaatsen waar ik het poeder had gestrooid.

Wow! Alweer zo'n leuk effect. Het geel gaat samen met het blauw en er komt daardoor ook een groenige kleur te voorschijn. 

Ondanks dat het eigenlijk niet zo heel moeilijk is, voelde ik me hartstikke creatief!

Deze keer heb ik met het W5 doekje de buitenkant om de vlinder heen gedept, waardoor je net een iets wazigere achtergrond krijgt. Ik zou je toch willen adviseren om een lotiondoekje te gebruiken als je die hebt, want die W5 doekjes zijn niet voor niets om schoon te maken. Maar goed, bij gebrek aan beter deed ik het er even mee.

www.carooskaartjes.blogspot.com

Er was geen houden meer aan, ik was niet te stoppen...
En zo heb ik er nog eentje gemaakt, maar bij deze heb ik blauw rood en een pietsie geel gebruikt.
Deze heb ik op dezelfde manier gemaakt als de blauw geel groene variant van hierboven.
Door het rood wordt echter het papier mooi roze, waardoor het een warmere uitstraling geeft.

De vlinder komt uit de mooie stempelset Beautiful Day.
Deze stempelset heb ik in november al gekregen van Stampin' Up!, maar om je eerlijk de waarheid te zeggen, dacht ik echt, wat moet ik hiermee?! 
Er zat dan wel een vlinder in, maar op de één of andere manier sprak het me niet echt meteen aan.

Nou, ik kom erop terug, want deze stempelset is echt hartstikke leuk! 
Binnenkort zal ik nog meer leuke voorbeelden laten zien met deze set, wat ook zonder Brusho is hij erg leuk!

Dit is nu echt zo'n set, waarvan je eerst wat voorbeelden moet zien om te denken oja, die heeft toch wel een groot hebben hebben gehalte. Bovendien is hij ook heel goed te combineren met andere stempelset. Ook dat komt nog voorbij binnenkort. Maar hierboven heb je er al een voorproefje van, want de teksten komen allemaal uit andere sets. Aangezien ik heerlijk voor mezelf aan het oefenen was, heb ik de teksten gezocht die ik zelf het leukst vind.

Al met al is het experiment geslaagd, al zeg ik het zelf. Ik heb in ieder geval een middagje lol gehad.



Tot slot nog even een kleine dienstmededeling, want op 1 februari a.s. (morgen dus) hou ik een extra bestelrondje. Mocht je nog Stampin' Up!® producten willen bestellen, geef dit dan uiterlijk donderdagavond 1 februari 2018 aan mij door. 

Nu ben ik donderdagavond lekker Tapas eten met mijn collega's, omdat we afscheid nemen van één collega die met pensioen gaat, dus ik zal iedereen die mij op donderdag nog mailt op vrijdag antwoorden.

Tot Stempels!



Voor bovenstaande creaties heb ik gebruik gemaakt van de volgende Stampin' Up!® producten:




2 opmerkingen:

kaneeltje zei

Ziet er erg leuk uit! Is nu je haar niet gekleurd?😜

Susie Wusie zei

Gaaf gedaan Caro!!! Was eerst nog niet zo enthousiast over dat brusho maar nu ik dit zie....erg leuk!!! Al ga ik toch eerst maar voor het embossen!!! Straks lekker bestellen!! ;-)

Misschien vindt je deze blogposts ook leuk om te bekijken: