"/""" Caro's Kaartjes: Lesje Mercidoosje *** Tutorial Merci box

Pagina's

30 september 2010

Lesje Mercidoosje *** Tutorial Merci box

Wat leuk dat jullie zo enthousiast zijn over de Merci doosjes die ik heb gemaakt. Super bedankt voor alle reacties! Echt overweldigend. Omdat een aantal van jullie snel ook nog zo'n doosje willen maken heb ik een lesje in elkaar gedraaid. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Als voorbeeld heb ik onderstaand doosje gemaakt.
De inspiratie voor deze doosjes kreeg ik van Elly. Je kunt hier zien welke ik van haar mocht ontvangen: mercidoosje van Elly.

*** Thank you so much for your reactions on my Merci boxes. It was overwhelming how enthousiastic you all were. Thank you so much! Because some of you want to make this box pretty soon I made a tutorial. I hope you like it. I made this box for example. I cased this idea from Elly. She sent me a Merci box the other day. You can see Elly's box here: Merci box Elly.






Wat heb je nodig?
*** What do you need?




Een doos Merci chocolade
*** A box Merci chocolats (someone found them in the local Target store)





Een stuk kaartkarton van 8 inch x 4 inch (ik heb old olive kaartkarton van SU! gebruikt)+ een stuk kaartkarton van 3.5" x 5.5" (" = inch)
*** A piece of cardstock 8" x 4" + a piece of 3.5" x 5.5" (I used old olive carstock here)




Een stuk designpapier of wit karton (als je zelf wilt bestempelen en decoreren) van 3.5" x 3.3/4"
*** Designerpaper or white cardstock (when you want to make your own paper and decorate) 3.5" x 3.3/4"


Een stuk designpapier of wit karton van 2" x 3.5"
*** Designerpaper or white cardstock 2" x 3.5"

Je weet nu wat je nodig hebt. Laten we snel beginnen!
*** So now you know what you need. Let's get started!



Ril het stuk kaartkarton van 8 x 4 op 3.3/4" en op 4.1/4"
*** Score the 8" x 4" cardstock at 3.3/4" and 4.1/4"


Ril het stuk kaartkarton van 3.5" x 5.5" op 1/2", 7/8", 4.5/8" en 5"
*** Score the 3.5" x 5.5" cardstock at 1/2", 7/8", 4.5/8" en 5"


Draai dit kaartkarton een kwart slag en ril op 7/8" en 1.1/4"
*** Turn your cardstock a kwarter and score at 7/8" en 1.1/4"






Je kunt dit doosje op 2 manieren inknippen. Ik laat de nette manier links op de foto zien en de snelle manier (ala Caro) rechts.
Links: knip de rillijnen in tot aan de 2e verticale rillijn.
Knip het onderste stuk (dus tot aan de 1e verticale rillijn) eraf, zodat je
2 flapjes overhoudt. Doe een stukje dubbelzijdig plakband op het 2e flapje.
Rechts: knip de (recht)hoek uit tot en met de 2e rillijn (zie foto).

*** You can cut this box 2 ways. I will show you the neat way on the left of the photo and the quick way (ala Caro) on the right.
Left: cut the scorelines untill the 2nd vertical scoreline.
Cut off until the 1st vertical scoreline. You will have 2 little flaps now.
Put some sticky tape on the 2nd flap.
Right: just cut off the whole corner until the 2nd scoreline (see photo).






Voor de nette manier kun je nu flapje 1 op flapje 2 plakken. Doe daarna aan de onderkant van flapje 2 nog een stukje dubbelzijdig plakband en plak het vast aan het smalle middendeel van het doosje. Dit herhaal je aan de andere kant! Op mijn foto staan 2 verschillende manieren!!
*** For the neat way you stick flap 1 on flap 2 with the sticky tape. Place some sticky tape underneath flap 2 and stick this to the small middle section of the box. Repeat this on the other side. Remember I show you 2 different ways on my photo's!!




Voor de snelle manier heb je beide hoeken verwijderd. Nu plak je wat dubbelzijdig tape aan de zijflapjes en vouw je het doosje in elkaar. Bij de nette manier moet je ook nog het onderste flapje even vastplakken.
*** For the quick way you removed both corners. Place some sticky tape at the sides and fold the box together.

Nu plak je de randen vol met dubbelzijdig plakband.
*** Put some sticky tape on the borders.




Nu kan je dit deel in het stuk van 8" x 4" plakken. Je doosje is nu klaar. Het oppimpen kan beginnen!
*** Now you can stick this piece onto the 8" x 4" cardstock. The box is now ready for pimping!



Plak het papier van 2" x 3.5" aan de binnenkant en het papier van 3.5" x 3.3/4" bovenop. Je kunt dit naar eigen smaak aankleden!
*** Place the 2"x 3.5" paper on the inside and the 3.5" X 3.3/4" on top. You can decorate this to your own taste!


Vergeet niet de mercichocolaatjes in het doosje te doen!
*** Don't forget to place the merci chocolates inside!


Voor dit doosje heb ik de set One of a kind (SU!) gebruikt. De tekststempel is ook van SU!, maar hiervan weet ik de setnaam niet. Ik heb ook gebruik gemaakt van de boho blossom pons (ook SU! hoe kan het ook anders).
*** For my box I used the set One of a kind (SU!) to decorate. The sentiment stamps is also from SU! (don't know the setname). I also used the boho blossom punch. Quick and easy flowers.

Ik hoop dat jullie het een leuk lesje vinden. Pas op, voor je het weet ben je verslaafd aan het maken van deze leuke doosjes! Het is easy peasy en lekker snel klaar en de mogelijkheden van decoratie zijn eindeloos! Veel plezier met maken!
*** I hope you enjoyed this tutorial. Be aware, before you know it your addicted making these boxes! It's easy peasy and quickly finished. Also the decoration possibilities are endless! Enjoy!



P.S. Ik heb ook eens een hele doos merci ingepakt. Dit kun je hier zien: doos merci.
*** I also wrapped a whole box of merci chocolates once. You can find this here:
Merci box.

14 opmerkingen:

Jacqueline (Sjakkie) zei

Bedankt voor je heldere uitleg. De doosjes zijn prachtig!
Groetjes van Jacqueline

Unknown zei

Wauw dat ziet er super goed uit! Leuk dat je het met iedereen deelt.

sylvia zei

Erg mooi gemaakt, ik wil er ook nog even 2 gaan maken, maar dat zal wel morgen worden.
Bedankt voor de les.

groetjes Sylvia

.:♥Marit Pettinga-Meijer♥:. zei

Super lesje Caro!!! Heel duidelijk gemaakt en goed te volgen!
Liefs, Marit.

Esther zei

Bedankt Caro voor dit lesje! Heb ik de komende weken een doel om te maken.Vind hem héél leuk en als ik de tijd neem dan heb ik hem over een paar weken af en kan ik hem je laten zien hihi...maar ik ga mijn best doen Caro!
Liefs,Esther

Andrea zei

Hoi Caro,
heel erg bedankt voor je mooie uitleg, ik ga het zeker ook proberen hoor
groetjes andrea

Erna Logtenberg zei

Hey Caro, super hoor, je lesje!! Dankjewel!!!!

diana68 zei

Thanx for sharing...ziet er topppp uit Caro !!

diana x

Wilma zei

Dank je wel voor deze geweldig uitgewerkte workshop! Ik ga hem zeker gebruiken!

Gerda zei

Dank je wel Caroline. De mijne heb je inmiddeels gezien.

Groetjes,
Gerda

Nathaly zei

Ontzettende leuk doosje, Caro. Dit ga ik zeker een keer maken. Bedankt! Nathaly

Renate zei

Hallo,
Helaas heb ik de scor pal matric, heb je misschien ook de maten in cm voor mij van het merci doosje en de post it houder?
Groetjes, Renate

Anne-Marie zei

He Caro! Bedankt voor het lesje! Ik wilde er eentje proberen, maar kwam geen duidelijke uitleg tegen: nu dus wel! Bedankt!
Anne-Marie
anne-mariej.blogspot.com

madebyme zei

Leuk blog! ik wil je graag volgen. mij ook volgen? kijk op ma-de-by-me.blogspot.com

Liefs Melanie

Misschien vindt je deze blogposts ook leuk om te bekijken: