"/""" Caro's Kaartjes: Creatieve Harten Bloghop - Black & white

Pagina's

1 december 2018

Creatieve Harten Bloghop - Black & white


Hallo allemaal,

Vandaag doe ik mee aan een bloghop met mijn teamgenootjes.
Het thema is Black and White met een kleurtje.

Nu vond ik het best lastig om maar één kleurtje toe te voegen aan het zwart/wit concept, dus heb ik een beetje gesmokkeld. 

Als eerste project heb ik een gezichtsmaskertje ingepakt.
Gisteravond hadden we teamavond en dit heb ik als verrassing meegenomen, want ik wil de niet met lege handen aankomen.

Hieronder zie je wat ik ervan gebakken heb.

carooskaartjes@hotmail.nl ; carooskaartjes.blogspot.com

Doordat ik een poosje uit de roulatie ben geweest, wat ik nog helemaal niet toegekomen om iets te maken met al die mooie spulletjes, die in de Herfst/winter catalogus staan. Zo zonde, want deze catalogus loopt op 2 januari alweer af en dan zijn de meeste van deze mooie producten niet meer bestelbaar.

Als eerste wilde ik persé iets maken met de Buffalo check achtergrond stempel. Als ik maar één stempel zou mogen kiezen uit de Herfst/winter catalogus, dan zou het deze mooie achtergrond stempel zijn. Puur, omdat dit een mooie basis is voor een kaart en hij met veel andere materialen te combineren is.

Daarnaast is hij erg mooi in zwart/wit, wat natuurlijk fijn binnen het thema van deze bloghop past.
Maar ook in kleur is hij heel fraai.

carooskaartjes@hotmail.nl | www.carooskaartjes.blogspot.com

De buffalo check stempelafdrukjes heb ik gecombineerd met een nieuwe takjespons, genaamd Sprig punch.  Hiermee kun je zelf mistletoe maken, maar hij is ook gewoon leuk als takje of als extra accentje op je kaart.

De teksten komem uit de stempelset Merry Christmas to all.
Dit is een set met mooie basis kerstteksten, maar ook met een paar wat gevoeligere kerstteksten.
De teksten in deze set zijn wel in het Engels, maar we weten allemaal wel wat Merry Christmas betekent toch? Dat komt ook zo vaak voorbij in de kerstliedjes op de radio.

De postzegelstempel komt uit de stempelset Signs of Santa. Een super vrolijke kerststempelset met leuke kerstfiguurtjes erin. Maar deze keer maakte ik alleen gebruik van de postzegelstempel. En eerlijk gezegd, was dat ook de stempel waarom ik overstag ging voor deze stempelset. Ondanks dat de kerstelfen, de kerstman en de kerstvrouw ook heel geinig zijn.

carooskaartjes@hotmail.nl | www.carooskaartjes.blogspot.com

Misschien denk je, Caro, je valt in herhaling, want deze foto staat ook hierboven.
Maar dit is een gevalletje zoek de verschillen. Op de eerste foto heb ik een wit touwtje gebruikt en bij deze kaart heb ik een goudtouwtje gebruikt. Daarnaast heb ik het witte karton onder de Merry Christmas tekst geembosst met een embossingfolder, waarmee ik een heel subtiel structuur in mijn papier kreeg.

Deze embossingfolder heet: Subtile Dynamic Textured Impressions Embossing Folder.
Een hele mond vol. Ik verzin het zelf niet. Sterker nog, ik zou er niet eens opkomen.
Helaas kun je op de foto dit effect niet heel goed zien. Ernstig jammer.
Maar als je Bazzill papier kent of Papicolor, dan kun je het daarmee vergelijken.
Je kunt dus met deze embossingfolder heel leuk zelf structuur aanbrengen aan je gladde cardstock.
Ideaal, want dan heb je meteen het beste van twee werelden. Soms willen we glad karton en soms niet en nu kun je dat zelf maken.

Deze verpakking heb ik nagemaakt van een badzoutverpakking, die ik al eens eerder heb laten zien. Deze kun je bekijken door {hier} te klikken.

Ik heb alleen voor deze creatie de maten iets aangepast, zodat het gezichtsmasker er niet boven uit steekt.

Mocht je deze leuke verpakking zelf willen maken is hier een snelle werkbeschrijving:


Gezichtsmasker verpakking


Snelle werkbeschrijving:

Maat basis van de verpakking: 23x22 cm

Leg de 23cm zijde tegen de rand van je scoreboard of snijmachine
Ril op 11 + 12 cm

Leg de 22 cm zijde tegen de rand van je scoreboard of snijmachine
Ril op 4 cm

Vouw de vouwlijnen
Vouw de onderkant naar binnen
Nu vouw je de zijden nogmaals

Plak het midden en de zijkanten dicht met 2 mini glue dots

Maat kaart binnenkant: 
 Rode karton: 16.5 cm x 8,9 cm
Witte karton: 16 cm x 8,4 cm

Versier naar eigen idee!


Naast deze leuke gezichtsmaskerverpakking heb ik voor onze gastvrouw Lotte een bedankje gemaakt, in de vorm van een verpakte Toffifee doos.

En aangezien ik toch nog de Buffalo Check stempel en alle andere gebruikte materialen op mijn bureau had liggen, heb ik het in dezelfde stijl gehouden.

Ook voor deze leuke verpakking heb ik een snelle werkbeschrijving gemaakt. Deze kun je onder de volgende foto's vinden.

carooskaartjes@hotmail.nl |  www.carooskaartjes.blogspot.com


carooskaartjes@hotmail.nl | www.carooskaartjes.blogspot.com


Toffifee verpakking

Snelle werkbeschrijving:

Maat basis van de verpakking: 17,5 x 27 cm

Leg je papier met de lange zijde tegen de rand van je scoreboard of snijmachine
Ril op: 10.9 cm, 13 cm, 23.9 cm en 26.1 cm

Vouw alle rillijnen
Doe tape aan het smalle randje
Plak de verpakking om de Toffifee doos 

Maat versiering:
Rode karton: 8 x 14.5 cm
Witte karton 7.5 x 14 cm

Versieren naar eigen idee

Het zijn een beetje kromme maten misschien, maar dat ligt aan het Toffifee doosje.




Voor deze verpakking heb ik me iets meer aan de bloghop voorwaarden gehouden en het zwart/wit gecombineerd met een vleugje rood. Het rood blijft toch iedere keer weer terugkomen. Zeker in de kerstperiode, dan blijven rood en groen toch fijne kleuren om op terug te vallen. Lekker standaard!

Het je het mooie glitterlint gezien op deze verpakking?
Is dat niet super feestelijk?

Zo'n feestelijke verpakking is bijvoorbeeld ook leuk om aan de juf op school te geven voor de kerstvakantie. Of als bedankje voor de gastvrouw als je ergens aan mag schuiven voor het kerstdiner. 

Al met al is weer een heel verhaal geworden, maar wel met twee snelle werkbeschrijvingen voor leuke projectjes, waar je hopelijk zelf ook eens mee aan de slag gaat. Mocht je iets gemaakt hebben, dan vind ik het ook leuk als je me een berichtje stuurt en laat zien hoe het is geworden.

Nu is het tijd om lekker door te hoppen en nog veel meer leuke zwart/wit inspiratie op te doen! Hieronder zie je een lijstje met de deelnemers. Klik even op de volgende naam en zo kun je een heel rondje hoppen langs iedereen uit het lijstje.





Leuk dat je weer even langs kwam op mijn blog. Hopelijk heb ik je kunnen inspireren met mijn creaties. Ik zou het heel leuk vinden als je een reactie achter zou laten als het je bevalt wat je ziet.

Mocht je zelf eens aan de slag zijn geweest met deze werkbeschrijvingen, dan zou ik het leuk vinden om te zien wat jij ermee hebt gemaakt. Stuur me gerust een berichtje.

Ik wens je een heel fijn weekend en tot stempels!



Voor bovenstaande creaties zijn de volgende 

Stampin' Up!® producten gebruikt:




Stampin' Up!® producten zijn verkrijgbaar via Caro's Kaartjes

Wil je een bestelling plaatsen?
Dat kan 24/7 in de Stampin' Up!® webwinkel

Klik op Winkel nu knop in rechter zijbalk om een gratis account aan te maken en meteen te kunnen shoppen

Betaling mogelijk met een creditcard  

Vergeet niet om de host code te gebruiken - zie rechter zijbalk!

Liever via de mail bestellen? Dat kan natuurlijk ook.


Stuur een mailtje met je bestelling naar carooskaartjes@hotmail.nl,
dan maak ik het graag voor je in orde.

Wanneer je een bestelling mailt, zou ik je willen vragen om 
de bestelnummers, naam product en je adres in de mail te vermelden.
Dit maakt het voor mij makkelijker om jou te helpen.

Wil je meer weten over de bestelwijze? Klik dan {hier}



10 opmerkingen:

Elly Kreutzer zei

Super leuk. Heb hem live gezien en gekregen. X

kaneeltje zei

Je hebt mij zeker weer geinspireerd! En dank je voor de beschrijvingen, die ga ik zeker gebruiken!

San zei

Ze zijn erg leuk. Dank je voor de beschrijvingen

erica zei

zeker een inspiratie voor mij. deze projecten zien er eg mooi uit.

Monique zei

Geweldig allemaal zeg! Jij bent echt een kei in het maken en geven van die kleine cadeautjes. Echt super!

Susie Wusie zei

Super leuk Caro!!! Ik ga heerlijk een rondje hoppen! En nog meer inspiratie opdoen!

Groetjes Suus

Lotte zei

Kreeg ik ze allebei gisteravond. Wat zijn ze mooi ! Dank je wel en je bent met recht verkozen tot Creative Genius van de Pinkies. Nog van harte

D. Bennenk zei

Mooie en stijlvolle projecten, Caro.

flowersbynight van Henrike Heikoop zei

Hele mooie projecten .

Cor zei

Dankje voor het delen van je blog!

Misschien vindt je deze blogposts ook leuk om te bekijken: