"/""" Caro's Kaartjes: Diehoekige Halloween uitdeeldoosjes / Triangel Halloween treatboxes

Pagina's

23 oktober 2010

Diehoekige Halloween uitdeeldoosjes / Triangel Halloween treatboxes



Van de week zag ik op het blog van Angie Kennedy Juda zo'n schattig driehoekig Halloweendoosje. Ik bedacht dat het leuk zou zijn deze ook te maken voor de kinderen die straks met Halloween hier aan de deur staan. Toen we laatst een dagje bij Krista aan het stempelen waren heb ik wat Halloween afdrukjes gemaakt van dit leuke setje van 1 van de girls. Die kon ik hier mooi voor gebruiken. En ik kon het natuurlijk niet nalaten om mijn darkroomdoor plaid achtergrond er ook weer bij te pakken! Er is een lesje van dit doosje te zien in een video van Angie Kennedy Juda. De link vind je op haar blog. En voor degene die niet zo goed zijn in Engels heb ik het hieronder vertaald.
*** I was surfing on the blog of Angie Kennedy Juda this week and I saw this cute little triangle Halloween treatholder. I decided to make these for the kids that come trick or treat at the door next Halloween. (It's not big in Holland, so there will be coming only a few kids from the neighbourhood).
The other day when we were stamping at Krista's I made some stamped images of this set which belongs to one of the girls. These came out handy now. And ofcourse I couldn't resist using the plaid background from Darkroomdoor again. If you're interested how to make these Angie Juda Kennedy has a video tutorial on her blog for this project. But for the ones who are not very good in English I translated this into Dutch.



Start met een stuk kaartkarton van 3 x 8 inch. Ril dit op 4 inch.
Tip: Wil je je doosje bestempelen kun je dit beter voor het rillen doen!
Start with a piece of cardstock 3 x 8 inch. Score at 4 inch.
Tip: When you want to stamp on your box you better do it before you score!



Draai je papier zo dat je de binnenkant boven hebt liggen. Draai het zo dat de smalle kant boven ligt. Zet nu met pen of potlood een klein streepje op 1.5 inch.
*** Turn your paper so the innerside is up. Turn it with the small side up on your scoreboard. Mark with pen or pencil at 1.5 inch.


Ril nu vanuit de hoek van de 4 inch rillijn naar het markeerpunt op 1.5 inch. Doe dit bij alle zijden. Je krijgt dan een soort ruit. Ik heb hiervoor mijn oude vertrouwde Fiskars snijmachien gebruikt en een embossingpennetje. Dit vind ik zelf prettiger om diagonaal te werken dan het scoreboard. Ik zie trouwens dat ik mijn snijmachien wel eens schoon mag maken! Oepsie!
*** Score from the corner of the 4 inch scoreline to the marked point at 1.5 inch. Work all sides like this. I used my old Fiskars cutter and an embossingpen for this. When I work diagonal this works better for me then my scoreboard. I see I have to clean my cutting machine! OOPSIE!


Vouw alle rillijnen.
*** Fold all scorelines.


Vouw het nu in een doosje. Zorg ervoor dat je zijkanten hetzelfde zijn. Dat wil zeggen, vouw 1 kant naar binnen en de andere eroverheen (zie foto).
Je kunt nu met een prikpennetje (ik gebruik een pergamanopennetje) een klein gaatje prikken waar je de gaatjes voor het lint wil hebben.
*** Fold it into a box. Make sure your sides are the same. What I try to say is, fold one side in and the other over it (see photo).
This is the point where you can decide where you want the wholes to get the ribbon into. I used a little pergamanopen to make little marks.



Maak gaatjes met je silent setter of welk gereedschap je ook voor hebt.
*** Make wholes with your silent setter or any tool you may have for this.


Rijg je lintje door de gaatjes. Volg: buitenkant, binnenkant, binnenkant, buitenkant. Zo weet je zeker dat je doosje aan beide kanten gelijk zit.
Nu kun je het lekkers in je doosje doen! Ik heb er een doosje smarties in gedaan. Dat rammelt lekker!
*** Put the ribbon through the wholes. Follow: outside, inside, inside, outside. This way you make sure your box will be the same at both sides.
You can get your candy in now. I choose smarties.




Knoop je lintje dicht (ik heb 2 knoopjes gelegd, zodat ie goed vast blijft zitten!).
Nu kun je je doosje decoreren zoals je zelf leuk vindt.
*** Tie a knot in your button. (I tied 2 knots, so it will stay!).
You can decorate any way you like now.



En voila!
*** And done!


Hopelijk vinden jullie het een leuk lesje. Met dank aan Angie Kennedy Juda. Ik vind haar werk echt super!
Met dit projectje doe ik graag mee aan de Halloween uitdaging op Double Dutch, Stamp with fun, a spoon full of sugar, creative inspirations and CRAFT.

*** I hope you like the tutorial. Special thanks to Angie Kennedy Juda. I really love her work!
With this project I'm gladly entering the Halloween challenge of Double Dutch, Stamp with fun, a spoon full of sugar, creative inspirations and CRAFT.

15 opmerkingen:

Sandra Korten zei

Wat een leuke giftbags! De kinderen die bij jou aan de deur komen boffen maar!

gr
Sandra :-)

Annemiek zei

Gaaf doosje, ik ga de tutorial opslaan hoor! Dank je wel!

Alice zei

Super Caro!! Jij bent lekker bezig geweest vandaag! Duidelijk lesje ook, petje af!

Fenny zei

Weer schitterend gemaakt Caro, super voor als die kids langs de deuren komen. Helaas doen ze dat hier niet anders zou ik zo een hele stapel van die doosjes maken.....

liefs van fenny

diana68 zei

jeee jij hebt de vaart er in...super gave doosjes Caro !!

diaan x

Margriet Tournier zei

Geweldig leuk!!

Erna Logtenberg zei

GAAF!!! Leuk zijn ze om te maken he! Ik heb er een tijd geleden ook één gemaakt, zo klaar!! ps, goed idee trouwens, hier komen ze ook aan de deur 11/11

Anoniem zei

Gave doosjes. En wat een leuke stempels zijn dat !!!

Unknown zei

Fantastic project thank you for sharing with us at CRAFT Challenge.

Good Luck

Kerry x

Anneke. zei

Prachtig! Wat een leuk idee.
Groetjes Anneke.

.:♥Marit Pettinga-Meijer♥:. zei

Wat een leuke doosjes...en ze kunnen natuurlijk ook voor heel veel soorten gelegenheden! Super tutorial!!! Bedankt voor de inspiratie!
Liefs, Marit.

Andrea zei

Great boxes! Thanks for the wonderful workshop! Thanks for joining stamp with Fun.
Big hug
Andrea-Emmi41

Terry zei

Wat een leuke doosjes zijn dit! Leuk en super lesje!!

Trimgym zei

Mooie 'spooky' doosjes Caro, leuk dat je met ons meedoet bij CRAFT Challenge en veel geluk! Vergeet niet om donderdag weer bij ons langs te komen voor onze volgende challenge en om te zien of je gewonnen hebt.

Jo en Tigerlover.

Michelle Singer zei

Spook-tacular entry. I'm so glad you entered it on our challenge. Thank You! I hope to see you again for the next challenge at Creative Inspirations Challenge Blog. xxx
Hugz,
Michelle

Misschien vindt je deze blogposts ook leuk om te bekijken: