"/""" Caro's Kaartjes: Nature Sketchbook II

Pagina's

7 februari 2009

Nature Sketchbook II

 

 

Wat is dit leuk om te doen zeg! Ik heb de smaak te pakken. *LOL*
Lekker een beetje kliederen met een brayer.
Eigenlijk is het heel simpel en heb je snel een mooi resultaat.
Je stempelt een afbeelding, dan maak je een maskertje. Dit plak je op je afdruk.
Dan ga je met de lichtste kleur brayeren en daarna voeg je een donkerdere kleur aan de zijkanten toe.
Het hoeft allemaal niet superperfect te zijn, want je gaat er daarna toch nog overheen stempelen. De afbeelding heb ik uitgesneden in een vierkant en de randjes met een schaar gerild. Tja, ik heb geen distresser, maar met de schaar gaat het ook prima! Gewoon de scherpe rand van je schaar langs je papier halen. Kijk wel uit voor je vingers!
Bij deze kaart heb ik de afbeelding nog 2x apart gestempeld en de krokusjes gekleurd en uitgeknipt.
Deze heb ik aan de zijkant van mijn afbeelding geplakt.
Rechts onderin een vouwtje gemaakt, daarom een primaflower met knoopje bevestigd, waardoorheen ik 2 pins heb gespeld.
Dit is de basis.
Op een ander stuk wit papier heb ik de canvasachtergrondstempel van SU gezet. Hierop heb ik mijn afbeelding gemat.
Rechts bovenin een swirlstempel van Stampinback gezet en daarna de randen gesponsd met make-up sponsjes van de Hema.
Eerst de roze kleur en daarna de paarse.
Op een witte vierkante kaart heb ik de Frenchscrip achtergrondstempel van SU in de rechter bovenhoek en linker onderhoek gezet. Daarna de Happy Birthday stempel gezet, zodat ik kon zien hoeveel ruimte ik nog voor mijn afbeelding overhad.
Eerst de randen van de kaart weer gesponds en daarna de afbeelding opgeplakt.
Om het geheel af te maken heb ik 3 kleine strasssteentjes aan de zijkant geplakt.

*** This is FUN! I totally got into this technique.
It's great to make a mess with a brayer.
Actually it's very simpel and you'll have a quick result.
Stamp a picture you like. Make a mask and cover your picture.
Brayer with a light color and then brayer the sideborders with a darker color.
It doesn't have to be perfect, because you're going to stamp across.
I cut out my picture in a square and I distressed the edges with my siccors. I don't have a distresser, but my siccors work fine. I stamped the crocusstamp twice again and colored the crocusses and cut them out.
These I glued at the left side.
The right corner I folded and sewed on a primaflower with button which I finished by sticking 2 pins through.
This is my base.
On another white piece of paper I stamped the canvas backgroundstamp of SU. I glued my picture on this.
In the right upper corner I stamped a swirlstamp of Stampinback. Afterwards I spunged the edges with make-up spunges.
First the pink color and then the purple one.
On a square white card I stamped the French Script backgroundstamp (SU) in the right upper corner and the left lower corner. I placed the Happy Birthday stamped and glued my picture on the card.
To finish up I glued 3 little shinystones on the side.

Stamps: SU Nature Sketchbook (retired), SU canvas background, SU French Scrip background, swirlstamp Stampinback, sentiment: Hero Arts
Ink: Adirondack Wild Plum, Eggplant, Versafine Onyx black
Colored with watercolorpensils combined with Tombow markers
Posted by Picasa

4 opmerkingen:

Alice zei

Mooi Caro!!! Dank je wel voor je uitleg. Ik zal mijn brayer ook weer eens opzoeken. Ik heb hem nog maar nauwelijks gebruikt!

Anoniem zei

Goh, wat mooi zeg! Leuk idee ook die spelden door dat knoopje. Ik vind die tutorials van Michelle ook geweldig, maar ik ben er nog niet aan toe gekomen om er ook iets mee te doen. Ik heb meerdere sketch setjes van SU dus ik ga dit zeker in gedachten houden!

groetjes Esther

Tania zei

Prachtige kaart! Heel mooi al die verschillende soorten lila.

Unknown zei

I can't believe how beautiful this card is. It must have taken all day to make! Maybe you don't take care of your children anymore? JOKING!!!!

Misschien vindt je deze blogposts ook leuk om te bekijken: