"/""" Caro's Kaartjes: As time and memory bring healing - Stamping and Blogging

Pagina's

19 november 2014

As time and memory bring healing - Stamping and Blogging

www.carooskaartjes.blogspot.nl

Van de week vroeg Bas of ik een rouwkaart kon maken voor de nabestaanden van een overleden oudere dame. Als er iets is wat ik lastig vind, dan is het wel rouwkaarten.
Alhoewel de producten van Stampin' Up! zich wel erg mooi lenen, om juist voor dit soort ingrijpende persoonlijke gebeurtenissen een mooie kaart te maken. Persoonlijk vind ik het ook fijner om een handgemaakte kaart voor zoiets te sturen, dan een gekocht exemplaar. Daar is net even wat meer aandacht aan besteed.

Van de week had ik op Facebook al aangegeven dat ik het ook moeilijk vind om kleuren te bepalen voor zulke kaarten. Want zwart is zo zwart. En ik vroeg me af of kleur wel kon op een rouwkaart.
Wat een leuke en fijne reacties heb ik op dat bericht gekregen! Veel vonden kleur wel kunnen, maar dan in zachte tinten en paarstinten werden hierbij veelal geopperd, evenals neutrale kleurstellingen.
Nu ben ik niet zo van het paars, dus ik heb een zacht roze met een oud roze kleur uitgekozen, omdat het hierbij om een vrouw gaat die overleden is. Had het een man geweest had ik de bloem waarschijnlijk in Pool Party en Island Indigo gestempeld. Maar nu heb ik voor Blushing Bride en Rose Red gekozen.
Verder heb ik de kleuren sober gehouden, omdat het wel om een rouwkaart gaat.
De basis is van Smokey Slate met een zwarte mat met Typeset designer papier.
Omdat de Stippled Blossoms een wat klassiekere uitstraling hebben heb ik voor deze bloem gekozen.
Deze set vind ik bij uitstek ook geschikt voor rouwkaarten. Het is een zeer veelzijdige set, die je voor veel gelegenheden kunt gebruiken.
En wat deze set leuk maakt is de 2-stap stempeltechniek die je hierbij gebruikt.
Je stempelt eerst de dichte bloemafbeelding en daarna stempel je de gedetailleerde stempel overheen.
Om dit precies te kunnen doen is het raadzaam om hierbij een stempellineaal te gebruiken, zoals de Stamp-A-Majic. De Stamp-A-Majic is echt IDEAAL voor mensen die teksten graag recht willen stempelen of heel precies willen stempelen.
De prachtige teksten op deze kaart komen uit de stempelset Blooming with Hope.


www.carooskaartjes.blogspot.nl

Ook de binnenkant heb ik meegenomen bij deze kaart. Dit heb ik verder eenvoudig gehouden met een klein extra accent door het geprikte randje.
Misschien is het iets te fleurig, maar ik vind deze gebeurtenis al treurig genoeg.
Om het mezelf een beetje makkelijker te maken om deze kaart te maken, heb ik gebruik gemaakt van de schets van Stamping and Blogging. Een schets is zo fijn om mee te werken, want dan heb je alvast een begin en een houvast. Deze week een eenvoudige schets waar je veel kanten mee op kunt!



Ben jij ook al benieuwd wat mijn teamgenootjes bij Stamping and Blogging ermee hebben gemaakt? Hop snel verder om een kijkje te nemen:

Sandi MacIver - US.  www.stampingwithsandi.com
Amy Koenders - USA – www.stampwithAmyK.com
Michelle Last - UK– www.michellelast.co.uk
Kerstin Kreis - Germany – Scraparound.de
Claire Daly - Australia– www.clairedaly.typepad.com
Shelagh Freemantle - Canada – www.shelaghfreemantle.com
Patrice Halliday-Larsen - New Zealand – Create with Stamps.co.nz -

Kijk ook eens op de Stamping and Blogging Facebook Pagina. Heb jij deze al geliked?

Tot slot nog een overzichtje van de producten die ik gebuikt heb. Wanneer je op de producten klikt kom je meteen in mijn webwinkeltje uit, alwaar je er meer informatie over kunt lezen en wanneer je heel enthousiast bent geworden de producten meteen kunt bestellen.
Built for Free Using: My Stampin Blog

Tot Stempels!

Photobucket

8 opmerkingen:

Erna Logtenberg zei

mooi geworden! Hij blijft gaaf die bloem! Xx

Marjan zei

Heel mooie kaart, chique ook. Je hebt je opdracht erg goed volbracht!

Sandi MacIver zei

beautifully designed sympathy card Caroline, just beautiful

stampwithamyk zei

Just beautiful! It's always difficult to create something when you need a sympathy card, this is just perfect.

Hi, I'm Lee Conrey! zei

This is so beautiful, especially with the news print behind it. Give it a worn and vintage feel. Love it Caro!

Shelagh Freemantle zei

You did an awesome job and I think you did the memory proud. Well done. Hugs from Shelagh.

Monique zei

Mooie kaart, ik zou deze kleuren nooit zelf hebben uitgekozen voor een rouwkaart (ik neig dan meer naar paars) maar ik vind het resultaat erg mooi. Daar zullen de nabestaanden blij mee zijn.

Patrice zei

Gorgeous card, I agree sympathy cards can be so hard to make, it is such a sad time for the ones that have been left behind.

Misschien vindt je deze blogposts ook leuk om te bekijken: